Alla inlägg den 30 december 2009

Av Walters Edénius - 30 december 2009 22:30

  

Igår var Matte hemma hela dagen, vi städade bort alla dammiga tomtar, bar in ved, dammsög, torkade golven och tvättade flera maskiner. Matte säger att det går bättre att städa när hon och jag är själva hemma. Då slutar hon elda i ett rum och städar klart där och sen gör hon eld och flyttar städningen till nästa rum. Husse vill inte städa men han gillar att elda så det stämmer liksom inte. Han eldar och Matte städar och svettas och blir på dåligt humör. Jag försökte få henne att sitta i gungstolen med mig en stund mitt på dagen men hon skulle absolut vara klar med allt innan Husse kom hem och så blev det.

Senare på kvällen föstod man att detta skulle bli en av de kallaste nätterna. Månen var nästan full och kvicksilvret bara sjönk, och jag som måste gå ut på dass.   


  

Jo då det var kallt minus 17 här uppe hos oss och Matte berättade att nere hos kusin Gulli i byn var det så nära 30 man kan komma. Husse och Matte åkte iväg med bilen och jag bestämde mig för att leka björn just idag, alltså gå i ide. Husse har jobbat och Matte har fixat ärenden och kontaktat lite släkt under tiden samt kollat det som behövdes i hennes jobb. Allt verkade ha funkat trots kylan. På eftermiddan kom de hem och satte fart på spisar och kaminer och jag fick sluta leka björn. Matte bestämde att jag måste gå ut lite. Nu skulle det fixas lite inför nyår med lite glitter i silver och guld här och var, ganen har fått guldkulor och glitter och på altan sitter nyårsgubben på tomtens gubbstol.

  

  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards