Alla inlägg den 21 december 2009

Av Walters Edénius - 21 december 2009 16:52

Idag har Husse och jag varit hemma och pysslat hela dagen. Redan vid 5-tiden på morgonen kom plogen och gjorde fin väg hit till oss. Han som kör bor i skolan här i byn och är jätteduktig på att fixa till fin väg.

Matte skulle först jobba i Bingsjö och sedan i Dådran, en man från Anticimex skulle kolla i kyrkorna, de fann en mus i en station med råttgift och det var ingenting mot vad han brukade få möta i sitt jobb. Ibland är det frågan om råttor som är stora som katter hade han berättat. Han berättade en sorglig historia också om en vildkatt som gömt sig på ett lager, de som jobbade på det där lagret kunde inte se djuret som i flera månader var där om nätterna och knyckte det som gick att äta. Olika teorier om vilket djur det handlade om avlöste varandra. Grävling, mink och mård bla. Till slut tvingades de sätta ut gift i vatten och nästa dag låg en medtagen stor vildkatt på lager golvet. Den lämnade sen jordelivet.

Stackars liten fast han var stor, hemska London! Det hade kunnat gått lika för mig den där vintern när ingen ville ha mig. Tack snälla goda pepparkakspojken i Kärvsåsen för att du förbarmade dig över mig.

Appropå olika djur så var jag och Husse ute och gick en sväng idag, nere vid Nygårsgårl´n var det spår efter en mård, annars verkade både uthus och stuga ganska övergivet och hopfruset så vi gick hem igen och la in ved i spisen.

      

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards