Alla inlägg den 1 december 2009

Av Walters Edénius - 1 december 2009 20:13

I morse när jag skulle gå ut så var det is på trappsteget så jag höll på att tratta på svansen. Det var skönt att jag var så nära marken. Husse och Matte har betydligt längre ner. Jag har haft en värme-elementsdag idag. Jag kan inte förlika mej med kyla. Ändå är det ju inte så kallt. Bara -6 grader. Husse och Matte åkte väldigt tidigt i morse för det var mycket i Boda som skulle göras. Husse skulle spela i kyrkan och sjunga med skoleleverna som går i Boda Kyrkskola.

   

Matte städade prästgården och Mikaelsgården. Pastoratets "Allt-i-allo"-människa var också där och bättrade på det som fattades efter det att dörren vidgades i stur-rome. Det är mycket man får lyssna till som katt när värdfolket kommer hem. På eftermiddagen var Husse och spelade på Backåkern och då var damerna i Diakonin där och bjöd alla som bor där på adventsfika. Det var ett himla liv där. Många hör illa och en del är högljudda. Husse säger att det kommer dit en karl från Åsarna varje gång och hälsar på sin mor. Den mannen har en talröst som går igenom märg och ben och sjunger alltid en takt före dom andra som sjunger. Han vill nog bli präst tror Husse för han släpar på en stor evangeliebok varje gång. Det är roligt att höra vad som händer om dagarna. I går kväll när Husse var upp på vinden för att kolla fällorna, så hade en mus dragit iväg med en fälla bakom alla lådor som finns där. En mus hade fastnat med benet och slitit loss det. Vilken smärta! Nej nu går jag ut en vända till, kanske jag får tag i en matbit ur naturens charkdisk.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards