Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Walters Edénius - 23 oktober 2009 16:12

Flört I morse medan det ännu var kôlsvart kom de båda snickarna uppfarande på backen. Jag och Matte hade inte riktigt kommit igång då. Husse höll på för fullt i köket med att elda och fixa frukost. Vi vill ta det lite lugnare på morgnarna vi. Idag skulle det läggas isolering i flera lager på betongplattan och sedan skulle det borstade Flodagolvet läggas in.  

Det var väldigt noga hur första brädan skulle läggas, inget slarv här inte! För att inte tala om när de lade reglarna under, som golvet skulle skruvas i. Dessa förpackades i lump-papper så att det inte skulle bli gnissel i golvet när man går på det. Frigoliten kan gnissla mot reglarna och då blir det ett irriterande ljud.  

Jag tror för min del att de inte vill att jag skall förväxla det med muspip. Man vill ju inte vara på helspänn jämt. I kväll har jag föräldrafritt här. För Husse och Matte skall till Ingels skola och ha en festkväll med personalen, en ABBA-afton. Husse ska visst spela ABBA-låtar till allsången. Det är tråkigt när det är föräldrafritt då man är kastrerad. Det skulle vara helroligt att ha några sköna Missar här att underredsbehandla. Men jag får inte till det längre. Jag har ju försökt gjort mig till för katterna som ibland är vid Päkkos, men dom bara småjamar lite ironiskt. Nej, jag skiter i detta. Ikväll ska jag ta mig en riktigt läcker ungmus och slicka i mig. Är det fredag så är det. I dag så snöade det lite grann medans golvet lades in.   

Men snön smälte vartefter och nu är det grönt igen. Tidigt i morse var det en vit bil som stod nere vid Budgården. En gammal man och en ännu äldre hund skulle visst sätta skräck i hararna här. Det första hunden gjorde efter att ha sluppit ut ur bilen var att promenera upp till oss. Och så satte den sig och sket på min mark utanför tvättstugan. Det  gillar jag inte! Här är det jag som skiter och definitivt inga hundar. Jag såg att Husse tog en skyffel och langade iväg lôdan över rôgåln. Förresten vad spelar det för roll, man måste vara generös mot hunddjuren, de kan ju inte rå för att de ej klarar av att gräva ner sin avföring, som vi klarar med glans. Nu hör jag Husse knarrar på kaffepannan och lägger in i vôdåspisn. Vi hörs igen.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards