Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Walters Edénius - 16 oktober 2009 21:15

  Vi har möss under köksgolvet !!!

Jag fick lov att lyfta på mattan ifall dom kommer upp mellan plankorna. Jag hör dom men det gör inte Husse och Matte. Fattar inte hur man kan klara sig i livet med så dålig hörsel.

Idag har husfolket varit ute på något äventyr och blött upp sig, de kom hem på eftermiddan och hängde blöta kläder på stängerna i taket både i köket och rummet. Tog på sig andra kläder och stack igen utan att berätta vad som var på gång. På kvällen visade det sig att dom shoppat. Utelampor och strålkastare var det i påsarna som det stod Clas Ohlsson på. Folk har ju inget mörkerseende heller, att det bara går vägen. Syn och hörsel av denna grad!?

Jag har rännt fram och tillbaka för att få slut på intrånget i vårt hus och det är fullt upp, jag skulle behöva förstärkning. Kanske ska jag annonsera om en heltidstjänst i Dalstugebladet men det är ju bara säsongsanställning. Så fort snön kommer är det genast mindre jobb. OB-tjänstgöring är dessutum dyrt, har jag förstått.

Våra grannar kom upp en snabbtur och fikade men dom gick så fort att jag inte hann visa min fångst. När jag kom in med den hade dom redan gått ner till sig. Bud Far skulle åka till Falun och hämta Bud Mor som kom med bussen. Bud Bosse var kvar hemma och höll stugan varm. Jag hörde att dom nämnde något om att stänga av vattnet för vintern, så tyvärr lär de nog ej komma hit på länge.

Regnet har gett med sig men det blåser så kraftigt att det viner i taket. Tur att vi har gott om ved och en köksspis som är nysotad. Nu måste jag ut en sista vända det hörs något "ätande" under golvet fast jag trodde mitt pass var klart för idag.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards