Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Walters Edénius - 12 oktober 2009 19:40

        Strax före kl 6 satte den djävulska väckarklockan igång och störde mig i min njutbara kattsömn. Innan Husse hann stänga av eländet hade han dragit ner det mesta som stod på nattduksbordet. Det skulle vara brandsyn i Dådran och Bingsjö kyrkor vid åtta-tiden. Så det var full utryckning. Det var en väldig fart idag och strax var jag ensam hemma. Husse stack till Boda och jobbade. Jag tänkte först ut en sväng lite längre bort i skogen, men så kom jag på att det är älgjakt. Grannarna nere i Budgården for iväg tidigt. De skulle nog ut och frysa på sina älgpass idag. Det regnade och det var snöslask och det blåste. Kan det vara skönare än så när man skall vara i skogen? Jag riskerar inte att bli förväxlad med en älg, det är bäst att ligga inne i dag. Sagt och gjort. När värdfolket på e.m kom hem så fick jag leverpastej med tryffel. Det är inte fy skam. Matte gick ut och fortsatte med målandet på de stora väggarna i nybygget. Ingen snickare kommer hit än på en vecka. Det är tydligen en epidemi så här års i älgjaktstider. Det är ingen som kan göra något vettigt hantverk utan alla skall kuta till skogs. Hemma har våran jättebjörk inte accepterat hösten än på ett tag. Den har fortfarande sina gula löv kvar. Den stora stenen som Matte garnerat med växter står som ett monument för alla oljetråg som kunnat gå åt. Man kan se på bilden ovädersmolnen över Hälsingeskogen i bakgrunden. Nu ÄR det höst.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards