Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Walters Edénius - 15 oktober 2009 19:37

      Strax före kl. 6.00 ringde klock-helvetet och Husse klöste runt hela byrån för att hitta avstängningsknappen. I dag var det målardag för Matte, det sista som var kvar. Vilken känsla att det är klart. Lister, tak, väggar och foder. Nu hoppas vi att snickarna återvänder till "brottsplatsen" och gör klart. Jag vill så gärna att det blir ett dörrhål in till nya rummet. Nu måste jag gå i kring för att komma in dit. Husse for iväg till lasarettet för sin behandling. Jag tog som vanligt en skogsmus. Mössens intresse i att ta vårt hus i besittning nu till hösten är ett aber och jag jobbar för fullt med att ta dom vartefter de kommer i närheten. Fågelautomaten som värdfolket satte upp är oootroligt välbesökt. Det är mest talgoxar och en och annan nötväcka. Men så har tre stycken nötskrikor kommit på att man kan fixa käk lätt där. Husse har varje dag funderat varför det alltid försvinner talgbollar hela tiden, men nu vet vi.

I morse när Husse åkte till Falun så satt det älgjägare längs hela Budvägen. Det var någon från Stur Olles, och vid Hästkassbåkkan satt en från Nygårds och vid Vilstensbåkkan satt en man vid namn Lennart. Det small lite till och från. Hela vägen var bevakad sa Husse. Jag gick över till Lassas och kikade, där i närheten lekte jag med två rävungar i somras. Men nu har dom försvunnit. Det har säkert blivit stora och skaffat egna revir, och då gillar de inte mig. Sedan tog jag en vända ner till Pajases och på vägen dit stod en bil vid Lassas´ ladan. Det var någon form av firmabil. Förmodligen satt det väl en älgjägare längre bort och passade. Jag vände hemåt, det är så olustigt för en katt när det är beväpnade främlingar i skogen. Jag har ju hört att många människor inte anser att vi skall finnas. Men dom vet inte vilken nytta vi gör. När jag kom hem var Husse hemma, han hade handlat lite frukt i Bingsjölivs och kattmat i Falun av en speciell sort som heter Pro Plan. Våra grannar i Budgården kom med en present till mig. Det glömde jag säga igår. Jo jag fick kattmat lyxigt inslaget med sidenband och rosett. De uppskattade allt jag skriver sa dom. Jag är helnöjd med Budgårdsfolket. Husse och Matte fick föresten en chokladask. Budgårdens fru hade varit på en chokladmässa i Stockholm och köpte en vacker ask med kvalitets-choklad så Husse får smaka. Matte också men hon har mera karaktär. Vi hörs igen framöver.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards