Alla inlägg den 12 november 2011

Av Walters Edénius - 12 november 2011 18:03

I natt var det kallt och det tycks fortsätta någon dag. Det var glanshalt på bron, till och med jag slog omkull med bakändan när jag skulle ivra i full fart in, medan dörren var öppen. Hönsen är så glada när dom får rent på golvet och färsk mat. Nu har Bella värpt sitt första ägg. Ljusbrunt och väldigt litet.

  

Husse åkte ner till byn och hämtade tidningen, det var ganska lungt förutom Stur Ollôs Far och Veterinären som stod och slängde käft utanför Bystugan.

Vi skulle få främmande idag. Två av Husses barn skulle komma och gratulera på Fars dag. Det var de två barnen som bor på trakten, det är betydligt krångligare att resa ända från Stockholm så här fram och åter, där Husses mellankôlla bor.

Medan vi väntade på gästerna vilade Matte och jag en stund.

 

Nu kom det en bil upp för backen och ut klev två barn och tre barnbarn. I full karriär kutade de sistnämnda in i stugvärmen.

    

De vet att Husse är en tårtälskare, så dom uppvaktade turligt nog med en härlig cheescake som Charlotta gjort.    Hon är en hejare på att baka tårtor.

 

Barnbarnen ville förstås se var hönsen bodde, så det blev en liten tur dit för att kika på dem.

  

Småflickorna är väldigt fulla i sjutton och har mycket finurligt för sig.

      

När det blev lite för långsamt för barnbarnen hämtade Matte sina gamla leksaker som hon hade en gång i tiden. Det var en resväska full med Barbie-leksaker. Det blev alldeles tyst när de lekte.

      

Jag har lite svårt för att vänja mig med småbarn, men det gick faktiskt bra, dom är inte så efterhängsna på mig längre. Jag kunde nu sitta och äta lite, fast dom lekte för fullt bakom mig. Det har aldrig gått för tio år sedan eller så..

   Det kom en grå bil körande när alla satt och fikade. Det var nog någon som kände kaffelukten, fast vederbörande inte tordes gå in.

 

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards