Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Walters Edénius - 14 oktober 2010 20:15

Fy vad kallt det varit i dag. Stormvindar och sedan kom den första snön fram på eftermiddagen, men det var ingen ide att ta fram snöslodan. Husse var hemma hos mig idag hela dagen, han räfsade upp löv trots att det blåste. Men han tog gräsklipparen till hjälp med uppsamlare. Han har även fixat lite efter Budvägen vid vattentrummorna. Matte var på jobb och ärenden till jobbet samt en"Tjejträff" och sen en resa till Mora med sin mor och dotter. Många olika uppgifter på en och samma dag. Lika bra när man har "egen bil" sa hon.

Jag fick för första gången ett brev idag. Det stod inget namn på avsändaren utan bara "Hälsningar från dem som for till världens ände". Det ett ganska långt brev. Inte bara det; I brevet fanns 3 par sockor med kattmönster på. Vilken överraskning. Jag kommer att förära Matte dom eftersom det var i hennes storlek. Sovstrumpor tror jag. Så jag kan ligga i fotänden och kolla in mönstret och bara njuta. Kan ju inte trädgårdsarbeta med så fina fötter.

Bonden kom upp med ett grönfoderlass till djuren på kvällskvisten. Han berättade att han skjutit en älgtjur modell mindre på Vattumyre och att han hade Gullis Lillhusse med sig på passet. Vilken upplevelse det måste ha varit för jakteleven. Nu hör jag Matte komma hem, strålkastarna från bilen sveper över trakten. Nu ser vi hur det lyser i husen i Bingsjö. Från Nygårds ser man även lysen i Finnbacka. Så är det när löven rasat av träden.

Bud Far och Bosse har också kommit hem.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards