Alla inlägg den 14 november 2009

Av Walters Edénius - 14 november 2009 19:30

Nu var det länge sedan jag skrev något. Det har varit lugnt på byggnadsfronten. Det mesta är klart, bara några smärre kompletteringar. Våran "kvinnliga" kamin måste provtryckas innan någon skön spisvärme kan avges. På måndag skall sotaren komma hit. Han är väl svart och ser skrämmande ut misstänker jag. Men dom brukar ha lena röster. Det är nog askan som slipar stämbanden på dem tror jag. Matte och Husse har idoga dagar med först och främst jobb och sedan jobb och sedan försöka hinna med att fixa hemma. Stora rummet möbleras och väggarna får tavlor. Jag ligger på rokokostolen vid elementet. Jag anser att den stilen passar mig. En karl från Boda var hit och satte klinkers på golvet i uterummet. Det blev jättebra, men fy för den lede vad kallt det var för tassarna.

  

Tacka vet jag Flodagolvet i stora rummet. I går kom grannarna i Budgårdens lillstuga. Det är så trevligt när det lyser därnere. Hoppas dom stannar kvar här några dagar. Det har varit snöväder ett par dagar samtidigt med regn. Inget skönt uteväder för man blir dyngsur. Jag har fått en konkurrent på jakten. Husse har fångat en hel del möss på vinden. I stället har jag har tagit några åkersorkar ute. Dom har liten svans jämfört med skogsmössen. Men nu tycks det inte komma in några flera. Husse har kalkat runt grunden och då verkar det som om de inte vill gå över den vita kalksträngen. Idag har Matte varit hemma och jobbat med möblering och inredning medan Husse roat sig i Boda med att öva med bybor i Gulleråsen inför deras bygudstjänst, sedan spelade han visst på en begravning och därefter ilfart till Bingsjö för att öva med kören. Idag var det två nya personer med, en tenor och en sopran. Så nu får Husse sällskap med att sköta om "sina" damer i kören. Inget för mig som är kastrerad. Nej nu går jag ut en kvällsrunda innan läggdags. Värdfolket skall dricka kvällste med grönmögelost och pepparkakor. Husses svångrem har utökats med hål, jag förstår varför.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards