Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Walters Edénius - 6 mars 2013 23:45

Husse och Matte jobbar och står i, vi är hemma och kollar av ordningen. Vi båda fäller päls väldigt nu, dammsugaren är ständigt igång.

Jag brukar klättra i äppelträdet ibland för att känna att våren spritter i kroppen.

   

Rosie och jag är ovänner, jag kan inte få in i huvudet med ytterligare en katt i mitt hus. Jag blev inte ens tillfrågad. Det går väl något så när inom hus men när hon skall ut på min mark då "djävlar" säjer jag på rent dalstugamål! Då sätter jag fart på henne så det slår gnister om det. Så blir det bråk mellan mej och Husse och Matte. Kanske jag skulle söka hos allmänna psykvården hos någon som kan hjälpa mig av med dessa åkommor. Både Matte och Husse healar mig om kvällarna för att jag skall lugna ner mig, och det hjälper till viss del. Men det behöver bara bli något som irriterar och så är kriget i full fart.

I tisdags var Husse nere i Rättvik och spelade på vårdhemmen. Vinterkräksjukan tycks vara genomliden där nu ett år framåt så det gick att gå in och spela. K-G Vikman som alltid brukar sitta i sin rullstol och vinka har slutat sina dagar. Han har nog varit vaktmästare i HSB, trodde Husse, men det kan man inte ta fasta på att han uppfattat rätt. K-G var i Boda på Backåkern också en period, då var han pigg och glad och pratade glatt. Men det har tyvärr gått utför med hälsan som hos er alla människor. Hans sambo kom ibland och hälsade på och då hade hon katten med sig i koppel. Jag skulle också kunna tänka mig att åka med Husse och spela för att hälsa på alla gamla och glada personer som bor där. Men det ju det där med bilåkandet som jag inte gillar och inte blir det väl bättre med färdtjänst? Då får jag väl åka runt överallt innan jag kommer fram.

För några dagar sedan skulle Husse fotografera mig när jag stod på huvudet, sedan tog han en vacker bild av sig själv också.

   

Här i byn har det inte varit så mycket utöver det vanliga, några årsmöten förstås eftersom det är mars, skoteråkning och angling på Amungen.

Ena morgonen såg Husse och Matte tre älgar precis när de svängt av mot Tora. Ko och två stora kalvar trodde Husse men Matte trodde det var tre som inte var släkt, fråga mig inte varför?

Igår kväll var det körövning i Boda igen och dom övar Beatles-musik för fullt. Kören och gruppen Klöver Tre skall ha en Beatleskonsert i april för att samla in pengar åt behövande barnfamiljer inom Rättviks Kommun. Det samlas alltid in en massa pengar som skickas iväg till behövande i utlandet, men det finns stora bekymmer även på nära håll. Och här dras det inte av en massa till någon höjdare i någon organisationsledning.

Kören är jätteduktig säger Husse, dom övar hemma efter inspelade cd-skivor och så kommer dom förberedda till övningarna.

I morgon skall Matte åka till Dådran först och Bingsjö sedan. Kyrkoherde, komministern och en kvinna från Stifetet skall gå igenom alla inventarier och kolla så att allt finns enligt liggaren. Förra kvinnan i detta sammanhang hette Beskow i efternamn, men dennas namn är okänt än så länge. Det spelar ingen roll heller, vi har ingen inventarieförteckning här.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards