Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Walters Edénius - 12 maj 2010 17:50

Jag trodde att onsdagen var en vanlig vardag, men den är i år som en lördag eftersom det är en röd dag i morgon. Idag åkte Husse och Matte tidigt till jobben för att komma hem sent. Jag håller ställningarna hemma jämte ett par karlar från byn som håller koll. Några ungdjur har äntligen kommit upp och de gör mig sällskap om dagarna.

I går kväll flög morkullorna lågt över min stuga och det brukar vara tecken på regn. Det kommer faktiskt några droppar nu på kvällen.

I helgen blir det rök ur åtminstone två skorstenar till i Bûder. Då är det liv och rörelse, så inte björnarna vill vara angelägna. Dom har ju inte varit inpå oss, i alla fall inte som vi märkt. I morse hade det gått en stor björn över vid Lôggasbäcken, det var stora vattenstämplar på asfalten. Se hela bilden






Dom är inte att leka med och jag brukar jämföra mina tassar med björnens. En björnklo skulle inte vara rolig att ha i röven. Husse och Matte har berättat att de sett tre björnar i närheten av oss flera gånger.

   Hoppas inte mina vänner bland ungdjuren blir deras byte.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards