Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Walters Edénius - 26 augusti 2009 20:16

En dag som började med hyfsat väder. Matte tog ut röjsågen och slog av det långa gräset som var kvar runt uthuset och i utkanten av tomten på baksidan. Husse krattade på vägen, nytt grus som kom sent i går kväll med lastbil. Snickarna visslade sina arior och började på sista sidan av taket men tyvärr så kom det förbaskade regnet igen, jag tror jag dånar. Vi fick inta kojor allihop. Snickarna jobbade med isoleringen inne i nya rummet. Jag intog min koja. Matte och Husse var i ladan och skrapade färg på en gammal dörr, ni kan se på bilden före och efter. Ska bli spännande att se om den blir ommålad och i vilken färg. Jag hörde nämnas Rättviksgrön. Appropå färg, så fick det nya gruset runt trappan väldigt fin färg av regnet. Intet ont som inte har något gott med sig. Imorgon blir det bättre väder, då får vi se hur färgerna ser ut när gruset torkat igen. Vi hörs igen.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards