Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Walters Edénius - 27 juli 2009 22:16

I natt när Husse och Matte sov var jag på jakt. Först fångade jag en mindre mus, gick in genom kattluckan och la den under köksbordet, klockan var 01.45 ni kan tro att jag fick ropa och stimma innan jag fick liv i husbond-folket... sover som dom skulle vara döva. Nåväl Matte reagerade till slut och fick Husse att tända lampan så hon tog sig upp, jag fick beröm men hon tar alltid ut mössen jag fångar åt henne, hon la den framför trappanoch jag gick ut igen. Efter att jag svalt den lilla musen fångade jag en större och gick in samma väg igen men denna gången la jag fångsten framför duschen då var klockan 02.20, fick ju ropa igen då på folk som bara sover fast det är sommar och det inte regnar, det gick lite lättare att få upp dom denna gång men igen så säger Matte att jag är duktig men får inte ha mössen inne och så lägger hon den framför trappan. Jag var inte sugen på mer käk nu så den fick ligga kvar få se om nån annan vill ha den. Jag fattar inte att folk kan sova på bästa jakttiden.... och när dom får ett byte lägger dom det framför trappan. 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards