Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av Walters Edénius - 4 augusti 2015 20:50

Igår kom Mattes barn Annica och Ricard och Ricards kvinna. De ville hälsa på och gå ut i skogen och plocka blåbär eller så var det hjortron, jag minns inte.

De for iväg med lunch, hinkar, vattentank, ja det var som om de skulle gå vilse. I skogen var det inte så mycket broms och annat hemskt för det blåste lite. Men ändå sken solen och det var högt i tak.

De gick på en myr och fann lite hjortron bland älgspåren.

   

Sedan samlades de på ett hygge och åt sillmackor och annat.

       

Sedan var det hemfärd och eftermiddagsfika på altanen.

Jag fick ett brev igår av min snälla kompis, som är så gullig med brev till mig.

Husse och Matte gjorde en liten bilutflykt igår kväll för att titta var ett hygge lpg som syns så bra hemåt. Hygget ligger på arsidasjön.

 

Denna skylt fanns också där.

 

Idag åkte Husse och Matte ner till Rättvik för att skaffa färg och annat till skrubben. Sedan var det kalas hos Annlis, för hon fyller 79 idag.

Stort kalas med mycket gott. Mer om detta  i kommande blogg.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards