Alla inlägg den 11 april 2012

Av Walters Edénius - 11 april 2012 23:45

Husse och Matte hade vördsamt anhållit om semester idag för att hämningslöst få ta i tu med veden. Så blir det ett regnväder som ihärdigt fortsätter hela dagen. Lagom små och fina droppar som äter sig igen allt vad kläder heter. Men det hjälpte inte. Dom körde på för fullt i alla fulla fall.

Päkkos Johan med familj hade kommit upp till stugan för att fira påsklov. Vad tråkigt att det skulle bli ett sådant väder. Innesittarväder.

Husse öppnade grinden till hönsgården och hönsen tog tillfället i akt att undersöka lite mera av omgivningen utanför nätet. Bella, som är mycket ivrig och undersökande, trasslade bort sig mot vägen utan att hålla koll på orienteringen. Men Matte förde henne varsamt åter till gänget.

Det är väldigt blött att jobba med ved när det regnar. Husse och Matte gick in och bytte om flera gånger.

  

När de ansett sig gjort färdigt för dagen gick de in och gjorde kväller. Husse åkte ner till byn och hämtade posten.

Kan du tänka dig! Jag fick ett vykort från en av mina beundrarinnor. Adresserat direkt till mig! Jag känner mig verkligen stolt att vara "Bûdkatta".

    

Visserligen föreställde bilden en katthona av yngre modell, men jag har ingen dragning längre till det täcka könet, inte heller till det otäcka. Men jag blev uppåt hela kvällen, kom till och med in med en råtta. Men den blev utburen av Husse, fast han rosade mig hela tiden. Gallblåsan och tarmen fick ligga som bevis utanför bron.

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards