Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Walters Edénius - 27 juni 2011 19:43

Nu är det ny vecka och gårdagens trevnad med alla människor är tyvärr över. Det är roligt så här när jag tänker tillbaka från igår, hur jag studerade alla människor som kom. Hur dom såg ut, klädsel, gångstil, hur dom luktade, blick m.m Nu dröjer det ett år igen innan det är dags. Idag har jag bara tagit det lugnt och legat i solen och lyssnat på grannarnas sysslor och Bondens knog.

Matte har slagit hackslog, harvat parkeringen och trimmat gångarna. Husse var i Boda och planerade bl.a mu-Sikes-söndagen som blir den 10 juli. Det blir nog trevligt när den släkten underhåller i kyrkan. Där finns det musikaliska ådror i varje kroppsdel.

Nu börjar markägarna i Bingsjö så smått att slå sina lindor och göra fint till Bingsjöstämman. Det skall finnas plats för husvagnar och tält.

  

Vid Järna var det en trimmare och en slåttare. Bingsjö är hysterisk denna tid, eftersom varje grässtrå skall vara lika långt och det skall se inbjudande ut.

Vid avtagsvägen mot Finnbacka stod det en ful gubbe och glodde på alla förbipasserande bilar.

  Ibland säger Matte när hon är och jobbar i Bingsjö att "idag såg jag inte en enda människa!" Men idag var det i alla fall två stycken som gick förbi.

  Innan Husse och Matte skulle lämna Bingsjö så åkte de upp till Klockars för att affischera om programmet i Dådran på lördagkväll. Där stod glassbilen och trudeluttade på hornet. Det var några uppe från byn som köpte av noggermannen.

Efter att ha vittjat våran postlåda på räkningar åkte mina kära hem till mig. Nere vid Bûd Sonja satt dom och njöt i solen.

Husse körde igång med gräsklippningen på en gång, så att det skall se lite jämnare ut. Jag tycker inte om oljudet från klipparen, jag är rädd för höga ljud över huvud taget. Dammsugaren har jag vant mig vid först nu. Husse har aldrig vant sig vid dammsugaren, han har säkert inget körkort på den?

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards