Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Walters Edénius - 25 maj 2011 21:45

Det var en lång dag för mig att vakta här hemma, men det var soligt och vackert. Bonden mitt i byn skulle komma upp och harva här uppe på Vallen, så det kommer att bli trevligt, sedan har jag ju alla djuren nere i hagen att kolla på. Dom är så fina allihop. En av dem gillar att leka med grässtråna och blåsa i dom som om det vore sugrör.

  

Sedan dessa två ynglingar som fötts, dom kommer mödrarna inte att få lätt att tas med.

      

En bastant urmoder bland djuren har ett ansvar för gruppen och vaktar till viss del. Speciellt nu när det är hur många björnar som helst här. Husse och Matte ser björnar var och varannan dag.

    

Husse och Matte var i Boda Prästgård tillsammans med alla andra som jobbar där. Det skulle plockas undan saker och ting inför sommaren, då det blir semestrar och verksamheterna ligger nere. Husse gick efteråt ut till 301:an för att ta en bild av Guckuskon som växer alldeles vid vägen.

    

Därifrån kan man se kyrkan och bort till Pôsa.     

Det blev sent innan Husse och Matte kom hem, det var körövning först. Det dröjer ju inte så länge innan det blir Pingst och innan sommaren skall sjungas in, därför är det slutspurten innan kören får ferie. Det är rent sorgligt så fort det går, snart vänder det igen och folk börjar fundera över vem som skall bli årets Lucia. Nu blir jag gråhårig! Apropå det! Matte har köpt en borste på BeCa bara åt mig. Det är ljuvligt att bli borstad. Jag kommer inte åt över allt, men Matte hon fixar det och all gammal ull som egentligen skulle ha tappats, fastnar i borsten och jag bara njuuuter!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards