Alla inlägg den 22 april 2011

Av Walters Edénius - 22 april 2011 20:15

  Husse och Matte vaknade tidigt, solen sken in genom fönstren och det var en vacker morgon. Jag har varit ute nästan hela natten och jagat. På morgonsidan gick jag in på altanen och slocknade i gubbstolen. På förmiddagen skulle Husse jobba med ved en stund. Egentligen är det för senat att jobba med veden den här tiden. När plogälla har kommit då skall vedtraven vara sågad och klyvd. Plogälla boar så fort i traven och då risker man att förstöra deras hem.

Hhusse lät Grålle vila och i stället spände han för Hälge Han är stark och kan dra stora stockar.

  

Fram på eftermiddagen kommer Affes Matte upp till oss. Hon har med sig sin kompis från Sätra. Annica fyller år idag och vi skall fira henne här uppe. Hennes kompis har bil och skjutsar. De hade önskat kyckling och ris till middag, vilket serverades. De är väldigt förtjusta i mig och min person. Dom tar mig som jag är och vice versa.

  

Annica har alltid gillat mig. Jag bodde ju tidigare där hon bor. Vi är så att säga uppvuxna tillsammans. Hennes kompis var jättesnäll han också. Han gillar katter och har en själv också, fast hundar är han inte så attraherad av. Annica gick ner till hunden Malte i Bûdgården och hälsade på. Fast Malte hade inte tid med besök just då p.g.a allt markarbete. Han verkar ha fast anstänning hos NCC.

Våra gäster åkte hem fram åt kvällskvisten och vi var åter själva.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards