Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Walters Edénius - 13 mars 2011 23:30

Vad skönt att alla är hemma idag fast det är söndag. Vi tog lite sovmorgon. Matte vaknade med värk som höll på att bli ryggskott. Hon skulle försöka ta det lugnt med alla stora upptåg under dagen. Husse fyllde på fågelautomaten och satte igång med att klyva ved. Det hade blivit rena rama isgatan utanför portarna igår när solen låg på. Hoppas bara inte Matte går och halkar där nu när hon är så skör i ryggen.

Någon hade skruvat upp en pingla på carportsväggen. Matte håller på att snickra ett hönshus och den fina pinglan hade också en vacker tupp i mönstret.

  

Titta får ni se vilken vacker prydnad för Bûder! Jag såg när vederbörande skruvade upp den, men Matte och Husse var borta så dom har ingen aning. Husse gick och spårade som alltid när något skall utredas, men det hade kommit nysnö och förstört hans detektivarbete.

Husse ringde och gratulerade sin bror eftersom det var idag som han egentligen skulla fylla 70 år. Nu hade lugnet lägrat sig över deras hem och möblerna hade kommit på sina ursprungliga platser. Medan Husse höll på att kapa ved kom Bonden mitt i byn åkande på sin skoter. Han kom upp och pratade en stund innan hans resa fortfor ner till byn. Husse och Matte tog kväller vid 18-tiden och gick in.

Jag var in i skoskåpet en sväng medan mitt värdfolk duschade och ömsade kläder.

  

Jag gillar att smyga in i skåpen och sedan sitta och glutta ut. Sedan gillar jag att krypa under pressenningar och sitta på tidningar och titta. Varje morgon Husse eldar i kaminen lägger han ut en tidning som jag sitter på, då han gör upp eld. Matte tänkte läsa en tidning medan hon gjorde fyr i öppna spisen, då passade jag på att sätta mig på den tidningen. Hon fick helt sonika läsa det bladet som var fritt från katt.

    

I morgon blir det heldag för båda mina samhörigheter på respektive jobb. Husse kommer att vara i Boda från tidiga morgonen till sena kvällen. Det blir byträff med Silverberg på kvällen, som Hall Ewa och han ansvarar för. Matte ska bl.a skotta snö i Dådran och Bingsjö. Hoppas nu att hennes rygg orkar med detta. Jag får väl lägga mig på hennes svank, när hon lagt sig för kvällen, kattskinn har ju en förunderligt läkande kraft. Jag håller balansen med klorna runt hennes höfter så att jag inte rullar av. Då blir det samtidigt en sådan där moderna spikmatta, som alla har.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards