Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Walters Edénius - 12 juni 2010 22:24

Idag var det ett herrans väder, Regnet det bara öste ner.......

Imorse undrade jag om det skulle bli kojdag.

  

Men nej då, Husfolket drog iväg, först på förmiddagen. Då var de iförda regnkläder och gummistövlar, jag vet inte vad som var i görningen. De kom i alla fall hem och käkade lunch, gjorde ett bestick-pingel, klädde upp sig och åkte på hundrasextioårs kalas. Undrar vem som orkar bli så gammal. De kom hem på kvällen glada i hågen så det hade ju varit väldigt trevligt förstod jag.

  

Matte drog genast ner till stora ladan och där har det hänt grejer. Hon har plockat fram en hel del saker, som så att säga blivit över nu när vi inte har någon sommarstuga längre, vi bor ju i den hela tiden nu och har inte kvar nån lägenhet.

Matte kom då på att göra en loppis på dessa prylar, så imorgon

SÖNDAG mellan 10 och 16 är det försäljning. Det är också uppdukat för att kunna ta en fika i denna lite unika miljö. Jag har varit där nere och kollat in, jag gick runt på sätena som var uppmjukade med randiga trasmattor och kollade in borden som hade vita linnedukar. Det verkade ju rätt trevligt. Jag kollade även in den gamla upp-bäddade sängen i hörnet och den kändes så hemtrevlig att jag tog en tupplur där under tiden Matte diskade sin samling av kaffekoppar.

  

Hon har samlat och sparat på olika koppar i flera år, köpt nån här och nån där och märkt och skrivit in i en bok var hon köpt de olika kopparna.

Ni som kommer imorgon kan välja en kopp som passar just er smak och stil.

Det finns bara en av varje sort och som sagt inskrivna. Idag är visst 45 stycken.

Vi får se om jag går ner till loppisen i morgon, jag är ju inte till salu i alla fall.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards