Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Walters Edénius - 7 juni 2010 23:45

Det är måååndag morron! Vad hjälper det? Jobb och jobb aldrig en lugn stund. Matte målade i går kväll en pinnstol och en hängare. Det blev jättefint. Ni kan se själva, hon satt på altanen omramad av blommor.


    

Matte hade dukat långbord i hela stora rummet för det skulle komma många körmänniskor och en del andra bekanta. Precis när Husse och Matte höll på att förbereda sig så bultade det på dörren och in kom kvinnan som rår om den gröna cykeln, som står parkerad här och där på Bûdvägen. Men det blev bara en blixtvisit, då hons skulle väg och jobba senare.

  

Ena bilen efter den andra kom upp på backen och parkerade. Vi väntade på ytterligare en bil, men dom hade åkt för långt. De kom på det, då de var ända vid Himmelsvägen. Mannen som bor i Dalstuga gamla café hade gjort en jättefin blompotta av näver. Se vilken skapelse!

  

Det var ett himla liv i huset för mina Bûdkattöron. Jag ville inte vara hemma utan mina hormoner suktade efter håriga ben av kvinnliga skapelser inom djurriket hos grannen. Under tiden övades det inför Sommarsångs-gudstjänsten som blir i kyrkan på fredag kväll.

  

Det var flera respektive med som artigt satt med och lyssnade. Matte visade sin lada för de gäster som ville. Hon gjorde reklam för söndagens loppis, under tiden var de övriga kvar utanför stugan och kände sig lite ruggiga i den svala försommar kvällen.

      

Mannen här ovan skall fylla 80 år i veckan. Då blir det nog stor fest för honom.

 Efter det att alla bilarna lämnat Bûder avancerade jag hemåt till mitt loft och till min trygghet.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards