Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Walters Edénius - 5 juni 2010 21:12

Vi har faktiskt ledigt denna helg. Då får vi alla chansen att göra det som vi inte hunnit med tidigare. Matte städade brokvisten och ganthuset och Husse satte en granhäck. Sedan körde han vatten nerifrån vår andra brunn vid korladu. Det går åt mycket vatten till grässådden och alla blommorna Matte satt. Jag gick ut vid halv åttatiden i morse. Jag tog en promenad och stundom satt jag och passade på villebråd. Det var så varmt och skönt. Vid 14-tiden gick jag in och åt och lade mig på loftet i lugn och ro. Matte åkte ner till sin syster en sväng och hon hämtade posten. Nu på kvällen har det kommit ungdomar till Päkkos. Det är dom som har så många katter. Jag har inte varit dit än, men det blir väl en runda lite senare för spana på de tuffa brudarna. Matte har gjort så fina blomsterarrangemang lite här och var på tomten.

      

Hon tycks älska allt vad blommor heter. På förmiddagen kom det en bil med kalkkross som chauffören spred ut över vägen upp till oss. Det var mannen till kyrkvärden jag berättade om i går. Hon som var hit och plockade liljekonvaljer med sina barn m.fl Ikväll blev det så att säga sen kväll. Husse och Matte jobbade så intensivt att de inte hann äta kvällsmaten förrän vid 21-tiden. I morgon blir det nog en dryg arbetsdag igen, för då skall ladan städas inför kommande fäbodgudstjänst. Mer om det senare.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards