Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Walters Edénius - 18 maj 2010 22:17

I morse for Husse och Matte iväg var och en till sina jobb. Jag var ej hemma när de åkte. De trodde jag var borta hela natten, men jag var in och sov en stund och så gick jag ut innan dom vaknade. Under dagen kom Bonden mitt i byn upp med en stor aspstam som låg vid Sjövägen och skräpade. Vilken grej.

  


Jag kunde inte annat än gå fram och beundra skapelsen, som Husse ska få sätta sågtänderna i. Sedan ska den få värma oss i vinter. När Husse och Matte kom hem på kvällskvisten satte Husse igång och jobbade med detta vidunder. Jag kom hem med en stor sork. Husse och Matte var oroliga för att jag blivit uppäten av något lodjur, men jag har så mycket att jaga nu.

  

Vid 21.30 tiden i kväll gick jag in på altanen för att vila mig. Och då kom en skum yngre man stegande på vägen förbi vår tomt. Han hade kamera och var långhårig och såg lite allmänt härjad ut. Strax efter kom en svartklädd långhårigare yngre man med hästsvans. De fortsatte promenade förbi oss ner mot Storsvôdn. Konstiga typer som går här förbi så sent. De var inga bekanta till oss. Jag skall hålla uppsikt i natt, om dom går in här och snokar.

Vi hörs i morgon kanske.


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards