Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Walters Edénius - 6 mars 2010 20:55

  

Ja som sagt härlig dag, varmt och skönt. Snön börjar tina på taken och det är takdropp. När solen sken som mest genom den inglasade altanen var det +40 grader!!! Jo det var så. Då kände jag att pälsen värmde. Jag låg i skuggan under en stol. Så snabbt det vänder. Häromdagen klagade jag över kyla och idag gnäller jag över värmen. Här har det åkt skotrar flera gånger idag. Hela Finnbacka körde förbi här med ca 5 skotrar eller 6 + folk på bönpallen. Nere vid Vilstensbåkkan höll en karl från Kärvsåsen på att avverka inne på Stora. Det är en liten ruta som skall huggas. Det blev väldiga spår på vägen efter snökedjorna. Ibland var han i diket och ibland drog han ner snökanterna ut på den fint plogade vägen. En man på fyrhjuling med vindskydd och snickarlåda i fram var där och kollade läget. Han märkte inte att Husse och Matte åkte med bilen efter honom. De skulle till kyrkan och ha sångövning inför Påsken. Men framme vid Noréns varsnade han dem och då satte han fart och svängde mot Rocka. Antagligen till Kringeltjärn för att kolla plogningen. Det är fiske där nu i dagarna. Och jag som inte äter fisk. Jag har varit ute mycket idag. Det var en av kvinnorna i kören som frågade om vi hade mycket råttor här uppe eftersom jag berättar om mina fångster. Hon trodde nog att jag försökte skriva ihop något för att utöka spänningen i texten. Men faktum är att vi har mycket skogsmöss, och de är under snön. Framför allt vid fågelbordet där det ramlar ner frön. När det blir snöfritt brukar jag fånga sorkar. De har kortare svans än mössen. De är fetare i hullet också. Det har inte hänt så mycket mera idag. Vi hörs igen snart. God natt!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards