Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Walters Edénius - 18 februari 2010 22:49

Jag känner inte denna trio men de har en hygglig Matte som fixade den felplacerade posten som Husse fick ett mindre slaganfall för. Så allvarligt var det inte, han blev så snopen att en låda var tom, som det alltid ska komma post till. Jag vill att er Matte ska veta hur glada de var här hemma. Idag hade vi det lite lugnare. De åkte i alla fall inte iväg så tidigt som de brukar. I morse kom det en jättemaskin upp hit och plogade bort snön och gjorde fint. Jag kan inte förstå att han som satt vid spakarna kunde manövrera detta vidunder med en sådan precision, med bara några centimeters marginaler slickar schaktbladet runt stolpar och annat som är känsligt för dessa krafter. Jag satt inne på storarums- golvet och betraktade det hela, samtidigt tänkte jag hur det skulle se ut här vid vår gård om Husse skulle köra plogen. Vi hade säkert ingen carport kvar och rögåln låg säkert som ett plockepinn. Det är tur att det är rätt man på rätt plats. Husse och Matte åkte i väg till Dådrans kyrkogård och skottade snö och sedan var de in i Dådrans kapell för att kika på snickarmästaren från Nittsjö, som med sin son höll på att lägga in nytt golv. Det var som en dansbana nu. Sedan åkte de och skottade på Bingsjö kyrkogård innan de väl var hemma hos mig igen. Jag låg på Mattes säng och njöt av värmen från öppna spisen. Frampå kvällen for de iväg igen. Då var det något i Rättvik som de skulle på. Fastän denna dag är Husses och Mattes söndag så var det full febrilitet med jobb. Få se hur det blir i morgon?

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards