Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Walters Edénius - 11 februari 2010 22:06

.....det kom en brun liten gumma in. Ja igår kväll när Husse och Matte kom hem efter en lång arbetsdag så var pepparkaksgumman med. Oj så glad jag blev, vilken överraskning. Det var ganska länge sen hon var hit nu. Hon har inget körkort och därför ingen bil utan åker oftast buss eller tåg. Det funkar ju lite dåligt hit ut i skogen. Tur att hon kunde åka med efter jobbet. Vi pratade och gosade en stund och så lekte hon med mig.

  

Hon drog en tuss med garn i ett snöre efter sig, som jag försökte få tag på. Det var så himla roligt. Vi har ju bott tillsammans förut hon och jag, då lekte vi nästan varje dag. Sen hade jag en period när jag inte var så pigg och hon hade flyttat. Vi sågs bara ibland och då ville inte jag leka med henne. Jag var nog ganska tråkig och gick för mig själv. Det kan vara så när man inte är pigg. Hon är en "klok gumma" så hon vet detta och förstår säkert hur det kan kännas när man inte vill vara med.

Det bästa av allt den här gången var att hon sov över här hos oss, i storstugan på en fin madrass. Toppen, nån som ligger i min nivå. Jag intog genast sängläge i fotändan men allt eftersom natten gick flyttade jag närmare och närmare den lilla gumman. Oj så varmt och skönt det var att snusa och sova där tätt intill.

Det ni killar, ni vet inte vad ni missar säger jag och några andra kissar.

  

Synd att hon måste åka hem idag, men hennes Åsbykatta Affe längtar ju förstås efter henne när hon inte är hemma. Kom gärna en annan gång!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards