Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Walters Edénius - 31 januari 2010 17:22

Igår efter jobbet var Husse och Matte bjudna på middag. Förrätt med sill och nubbe, O.P Andersson. Varmrätten bestod av ris och fläskfilé, sallad och rött vin.

Det var så gott och så trevligt så de hade kunnat vara borta i flera timmar till, om det inte varit för denna kyla, som nu är tillbaka igen. Jag var hemma och låg så nära den öppna spisen som det bara går. Det går ju inte för sig att äta som man vill heller. Inkomster ger utgifter.... Jag fick lov att uträtta mina behov i lådan, som Matte så vänligt ställt in "ifall att".

    

Idag på morgonen satte jag mig på soffryggen för att kolla läget  ute när det är

-20 grader på termometern. Jag blir så matt på detta väder så jag tror jag får spader.

  

Jag lade mig ner och kollade ut ifall att nåt intressant skulle komma förbi, vips kom våra "fritidsgrannar" och hälsade på innan dom skulle fara tillbaka till den stora huvudstaden. De hade nybakad sockerkaka med sig och fikade hos oss. Jag hörde att dom haft 3 plusgrader INNE! i två morgnar nu när dom varit här. Jag fick ju lov att gå ut, så dom inte skulle tro att jag var nån sorts fryslort, jag som blivit förärad med päls i rätt storlek och allt.

Jag tog en sväng, snabbt, för att kolla snödjupet efter sista ovädret och se här...  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards