Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Walters Edénius - 20 januari 2010 21:45

Vilken ensam och långtråkig dag. Nästan som att vara föräldralös. De mina stack iväg tidigt och kom inte hem förrän efter tio på kvällen. Jag var ut lite och sov och såg en häst med sulky och en jockey med plåthuva som körde. En bil vände uppe i Bûdbacken. Så småningom långt efter mörkrets inbrott kom de hem och diskuterade om dagens händelser, så jag fick höra vad de hade för sig egentligen. Husse var i Rättvik på något sammanträde eller vad det var, med dem som jobbar i kyrkan. Matte städade i Boda prästgård. På kvällen var det körövning och årsmöte med kören. Så fort de kommer hem från en körövning är det bara musikprat. Det är inte i min smak. Det hade visst kommit till 2 nya kvinnor i kören och en till skulle komma nästa vecka. Tänk om dom kunde lura med sig sina karlar så det blev mera jämvikt? Men jag tror att Husse tycker det är jättekul ändå. Det blev bara lite fika och sedan på huvudet i säng för dom. Jag gick ut på jakt till efter midnatt. Det var lagom kallt. Nu stryker jag denna onsdag och ser fram mot torsdagen. Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards