Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Walters Edénius - 12 januari 2010 19:10

Dagen började som vanligt med att jag och Husse eldar i kaminen, öppna spisen och i köksspisen, Matte var helt ur slag mellan natten och tidigt på morgonen, frös så hon skakade tänder, hämtad extrafilt och försökte somna om. Efter att husets herrar eldat och småpratat lite samt värmt Mattes morgonrock kom även hon på benen och efter frukosten drog de iväg som vanligt. Jag låg kvar vid kaminen en stund. Sen kände jag att solen låg på mot stugväggen och jag tog en tur runt ägorna. Jaktlusten kommer så fort det blir mildare ute och idag låg tempen på runt     -8 grader. Bäst som jag strosade runt därute fick jag korn på en sån där, grå luden, ni vet. Jag nöp den och smet in genom min ingång, slaktade och levde om lite i storstugan. När katten är borta.....När husbonn är borta....

  


Oj vad däst man blir efter ett sånt här kalas. Jag tror jag dånar, sa Husses moster Signe. Jag kröp ihop på Mattes säng och lade alla tentakler huller om buller. Svans, baktassar, nos och öron i en enda röra, men oj så gott jag sov ända tills den där lilla dieseltröskan kom hem igen, och det blev ny fart i spisar och kaminer.

Husfolket verkar lite avslagna idag så det blir nog att fälla in hovarna rätt så tidigt, det kan ju vara en lång dag imorgon, det vet man aldrig.

  

Ett stort tack till Brittis för alla vänliga och trevliga inlägg som jag fått.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards