Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Walters Edénius - 28 augusti 2009 20:46

Som jag nämnde igår så har byns Samfällighetsförening bestämt att vägen upp till stugorna här, där vi bor, skall breddas. Numera är snöplogarna så breda, så de ryms inte på en liten fäbodväg. Därför har de generösa och välsinnade ledamöterna i den föreningen beslutat att även dom som bor i Bûder skall få plogat. Tänk att det finns så hjärtliga människor! Man kan nästan tro att dessa har furnuft som oss katter. Jag har inte gärna släppt främlingar in på livet, men jag märker att Dalstugaborna är snälla och vill gott.  Kanske man skulle kunna gå fram till dom någon gång och stryka kring stövelskaften.  Många av dem pratar inte lika som oss med bodamålet i ryggraden. Men det går att förstå om man skärper sina öronmusslor. Det låter i alla fall bättre än när stadskatterna kommer hit och anmärker på mitt jamande. Det skall väl vara tufft. Imponerande på oss fäbodkatter. Möt mej i en duell i svanskrok, så får vi se! I dag har min Husse fyllt år, det var prinsesstårta såg jag. Inget för mej. Förutom  snickarna, så kom Mattes syster med man, och sedan fikade mannen i grävskopan, när han var klar för dagen. Själv åt jag en halv burk med tonfiskröra. Grattis Husse!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards