Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Walters Edénius - 25 augusti 2009 21:34

Det blev inget nytt bygge som jag först trodde när grushögen kom. Husse och Matte skalade i stället av gräs-svålen framför huset och lade ut denna "Mc Adam" alltså gruset. Det blev jättefint och det var inte alls så vasst att gå på som jag först trodde. Idag har snickarna hållit på med plåt, ränndalen och drôprännor. Jag var fram ett par gånger och kikade på dom. En av dem är från Bôrn, han klappade mig faktiskt, han verkade snäll. Den andra var på taket och tjoade så jag lär väl träffa honom en annan dag. Han är en hejare på att sjunga, fast han blandar repertoaren så oplanerat. Ibland sjunger han "Pärleporten" och så byter han tvärt om till "Säg det med ett leende" och så tvärkastar han till "Hujeda mig!". Det är alltid lika spännande att höra hur han gör för att nå finalen. Mannen från Bôrn brukar vissla ljuvligt som komp till ariorna. Matte fick för sig att ta en bild av farstukvisten med det nya gruset. Och just då kom förstås Husse utklivandes nâkugin med sköljvattenbaljan framför familjelyckan (tack och lov). I morgon spår flera röster om regn, hoppas dom har fel. För det vore fint om det kunde vara solsken och varmt såsom i dag. Det är mera plåt som skall läggas.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards