Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Transsibiriska Järnvägen

Av Walters Edénius - 22 augusti 2009 22:24

I natt vaknade jag vid midnatt av att ett tåg for förbi här uppe hos oss på Fäboden. Men när jag vaknade till förstod jag att det var en störtskur av Guds nåde. 21 mm på ett bräde. Efter en stund somnade jag om på min plats och på morgonsidan gick jag ut på en promenad och kikade efter de slanka och sexiga Stockholmstjejerna som brukar fira semester  i stugan intill. Men dom var inte här. Jag är ju en attraktiv och stadig katt, så de borde ju inte vara så högfärdiga mot mig. Men så är det ju detta med att en Leksandsveterinär knipsat av kulorna. Tänk att alla honor är så begivna på att skaffa barn, man kan väl vara ihop ändå?

Frånsett dessa tankar så har solen varit underbar idag jag grattade Matte på hennes födelsedag. Sedan jobbade dom med plåt och trimmade vägrenarna så att vägen inte växer igen. Ett par kompisar till dom kom upp och hälsade på. I bilen satt två hundaktiga djur och vaktade våran backe, dom lät så ilskna, men det hindrade inte att nyfikna människor var upp och kollade som alltid. Nej nu nattinatti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Walters Edénius - 21 november 2017 10:45

Idag var det på förmiddagen en tematräff i Bingsjö bystuga. Slipsar var temat och folk hade tagit med sig en och annan från gömmorna. Matte hade riggat upp en klädställning så det gick bra att förevisa kreationerna. Husse har samlat slipsar i många å...

Av Walters Edénius - 8 oktober 2017 18:00

Söndagkvällen innan ordinarie älgvecka, hölls en traditionell älgmålsbön i Bingsjö kyrka. Den har firats alla år sedan starten under 90-talet med prästen Fredriksson i ledningen, nu är det hans efterträdare Rudman, som håller i Finnmarkstrådarna. På ...

Av Walters Edénius - 22 augusti 2017 15:45

Här hemma i närheten av tomten bor huggormen Botvid. Den kommer åter varje år och blir längre och fetare för varje 12-årsperiod. Han har dessutom sin kvinna som han ormar sig runt. De trivs bäst vid Olanders Lissrutan. Där härjar dom fritt och på eft...

Av Walters Edénius - 3 juni 2017 20:46

   Idag åkte Husse och Matte iväg alldeles på morgonen. Men innan dess var Matte ner till Bûdgården, för Bûd Far skulle ha hjälp med sin termostat. Jag fattade inte det, men han hade kanske feber. Bonden kom nerifrån Hilmas för han hade givit djuren ...

Av Walters Edénius - 25 maj 2017 07:30

Tidigt på Kristi Himmelfärds dags morgon åkte Husse och Matte till Skoglundsgården i Enviken (Björkboda by). Där skulle det traditionsenligt firas en gökotta med efterföljande gudstjänst i samlingssalen. Bosse var redan där och såg till att allt var ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards