Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Walters Edénius - 20 augusti 2009 21:08

Idag var Husse och Matte borta hela dagen, så jag och snickarna ansvarade för fastigheten själva. De jobbade med panel hela tiden, så nu är det inte så mycket kvar. Någon har spikat upp en skylt vid taket och skrivit texten "Lilla huset på Prärien". Det kanske kommer att se ut som ett Wilda Western-hus" vi har ju bondens kor här i närheten, men tack och lov inga ystra och stirriga hästar. Jag låg en stund och tittade på skylten, jag studerade den även underifrån. Inte så tokigt gjort faktiskt! När gårdsfolket kom hem satte de igång med att städa upp skräp och annat som blir när man snickrar. Matte och Husse totade ihop två gruslådor av spillvirke en dag när det var ösregn. Idag har Matte målat dom. Sen ska de ställas ut efter vägen och fyllas med sandningsflis. Det finns ju två besvärliga backar här. Jag beundrar min Matte. Hon tänker framåt och förstår att vinterna kommer. Hon målade lådorna i naturliga färger, så de smälter in. Plasttunnor i all ära, men dessa kan irritera vägfarande som åker denna sträcka. Husfolket hade handlat nytt torrfoder och burkmat åt mig, en hel kasse så nu skall jag in och kolla.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards