Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Walters Edénius - 30 juli 2009 22:28

Igår kom grävmaskinisten från sin semester och hjälpte oss att lyfta bort sprängstenarna och han jämnade till marken och lagade alla sönderkörda spår i min fina gräsmatta. Idag medan Husse och Matte var till Rättvik och tittade på en musical, (den hette visst "Stick iväg Jack!" dom sa att den var jättebra,) var jag ensam hemma och såg efter gården. Precis när jag skulle gå in och ta en tupplur på Husses säng hör jag hur det burrar våldsamt i Bud-backen och det började lukta diesel. En lastbil full med grovsingel kom och tippade av allt, där vårt nya bygge skall bli. Jag börjar bli lite konfun-derad hur dom håller på?? Först gräver dom upp och så häller dom i nytt, jag tror inte människor vet vad dom vill! Tro det eller ej?? När dom kom hem från Rättvik tog Matte fram snöslodan och började köra singel med den? Är inte världen upp och ner så säg! Jag måste ner och kika hur det gick till, det var ganska praktiskt tänkt, men usch vad jobbigt. Hela högen var ut-planerad på någon timme av Husse och Matte. Nu kan jag gå där nere utan att skita ner mina tassar.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards