Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Walters Edénius - 19 juli 2009 22:09

Igår regnade det inte så gräset blev klippt, skönt för det blir så äckligt att gå i när det är långt och oklippt. Husse och Matte var lediga på eftermiddan så de åt lunch i den gamla Sågen (som numera är publokal,) det är visst fiskefest där nere vid sjön. Struntar i det jag för jag gillar inte fisk. Efter lunchen åkte de till Bjursås och tittade på friluftsteatern Gamla gården. De tyckte det var bra, fint och roligt att se, och att ha en liten semester. Idag var det jobbardag igen så de har varit borta större delen av dagen, tur att de blir hungriga och kommer hem så att jag också får lite påfyllning. Min burkmat är slut och den finns bara i Mora eller Falun så Matte har rört ihop leverpastej och kokt potatis. Hoppas att jag inte får såna där urinstenar igen nu då bara för att jag ätit det. Jag var så himla dålig i vintras innan vi fick fatt i rätt medicin och rätt mat.

Husse och Matte har fotat en hässja efter vägen ner till byn, en sån skulle jag vilja ha här hemma, tänk vad möss det ska finnas under en sån.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards