Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Walters Edénius - 12 juli 2009 21:41

Det var länge sen någon hade tid att hjälpa mig skriva. Husse och Matte har inte varit hemma mycket, de har varit på kalas och jobbat lite här och där. Mest jobb var väl med Bingsjöstämman, och efter den var Matte helt slut och lessen, hon sov, ja jag tror hon sov mer än mig och jag som är katt. Alla som träffat en katt vet ju hur lätt vi har att sova. Igår var de i alla fall hemma på förmiddan och klippte gräset. Det regnade inte så det blev klart överallt, skönt för det var långt och blött och kladdigt var man än skulle gå. På eftermiddan var de på jobb igen och fy bubblan vilket åskväder som kom när jag var ensam och hur det regnade, 41 mm regn från lördag morgon till söndag morgon, skönt att gräset kom bort innan regnet. Idag har Husse jobbat och Matte har städat i ladan, sorterat flyttlådor med verktyg och sånt. Nu står en hög mitt på golvet som ska till tippen och sen kan vi få plats med snöslungan och vedkapen. På kvällen plockade vi vippor från flädern och satte saft på dragning. Se sån stor fin fläder buske vi har. Det luktar gott när jag vässar klorna på stammen.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards